А.Э. Максаева/O.V. Ershova

Педагогическое взаимодействие в преподавании лингвистических аспектов иноязычного перевода как вида речевой деятельности

Title: 
Teacher – student interaction in teaching linguistic aspects of translation as a language skill
Год/Year: 
2015
№: 
4
Начальная страница/First page: 
79
Краткое описание: 
В этой работе, первой из цикла статей о видах речевой деятельности в рамках педагогического взаимодействия, рассматривается одна из возможных стратегий обучения переводу в нелингвистических вузах. Показана ее связь с различными подходами к обучению иностранному языку в условиях решения ряда педагогических противоречий. На уровне педагогического взаимодействия предлагается вариант включения этнолингвистической стороны социокультурного опыта в обучение переводу в нелингвистических вузах.
Short description: 
This аrticle, the 1st one in the set dedicated to teacher – student interaction in language activies, describes one of the possible strategies for working at translation skills in non-linguistic universities. It reveals the connection between that strategy and different educational approaches in the conditions of resolving certain pedagogical contradictions. It suggests a way of incorporation the ethnolinguistic part of sociocultural experience into practicing translation skills in non-linguistic universities
Subscribe to RSS - А.Э. Максаева/O.V. Ershova