P.S. Tenitilov | Vestnik Rossijskogo novogo universiteta

P.S. Tenitilov

Социокультурный аспект повышения уровня доступности учебного материала для курсантов дальнего зарубежья в российских вузах

Title: 
Socio-cultural of the increase of the availability level of the educational material for the cadets of far foreign countries in Russian military higher education establishments
Год/Year: 
2018
№: 
1
Начальная страница/First page: 
161
Краткое описание: 
Проанализирован социокультурный аспект доступности учебного материала в процессе обучения иностранных курсантов в российских военных вузах. Раскрыты основные пути повышения уровня доступности. Даны рекомендации для оптимизации процесса обучения иностранных курсантов в российских военных вузах.
Short description: 
This article analyzes the socio-cultural aspect of the availability of educational material in the process of training foreign cadets in Russian military high schools. The main ways of increasing the level of accessibility are disclosed, and recommendations are given for optimizing the training of foreign cadets in Russian military universities.

Реализация принципа доступности в интересах повышения эффективности обучения

Title: 
Application of accessibility principle for increasing training effectiveness
Год/Year: 
2017
Начальная страница/First page: 
56
Краткое описание: 
В статье рассматривается система дидактических принципов, а также применение принципа доступности в обучении с целью повышения его эффективности.
Short description: 
This article reveals the system of the didactic principles as well as the application of the principle of accessibility in training for increasing its effectiveness.

Условия реализации принципа доступности в обучении

Title: 
The principle of accessibility in teaching: conditions of realization
Год/Year: 
2016
Начальная страница/First page: 
44
Краткое описание: 
В статье рассматриваются психолого-педагогические аспекты реализации принципа доступности в обучении, раскрываются условия его реализации.
Short description: 
This article considers the psychological and pedagogical aspects in realization of accessibility principle in teaching, and reveals the conditions of its realization.
Subscribe to RSS - P.S. Tenitilov