Ю.А. Анненкова | Vestnik Rossijskogo novogo universiteta

Ю.А. Анненкова

Текст рекламы глянцевых журналов как предмет лингвокультурологического исследования (Проблема качества текста на материале журнала Cosmopolitan)

Title: 
The text of the glossy magazines advertisements as a subject of linguistic and cultural research (The problem of text quality on the material of Cosmopolitan magazine)
Год/Year: 
2017
№: 
3
Начальная страница/First page: 
45
Краткое описание: 
Для глянцевых журналов качество рекламного текста является очень важным показателем. Рекламный контент в СМИ этого типа тесно связан с редакционным: глянцевые журналы по сути своей продвигают определенный стиль жизни и его атрибуты. Именно поэтому так важно развивать связь между редакционными и рекламными текстами. Можно предположить, что некачественная реклама может подорвать доверие к бренду и лояльность аудитории.
Short description: 
For glossy magazines, the quality of an advertising text is very important. Publicity content in this type of print media is closely related to the editorial one: glossy press itself is the promotion of a certain lifestyle and status symbols. Therefore it’s highly important to establish a good correlation between editorial and advertising texts. It can be assumed that low-quality advertising could undermine the audience’s confidence in the brand and the readership loyalty.
Subscribe to RSS - Ю.А. Анненкова