В.В. Белобрагин | Vestnik Rossijskogo novogo universiteta

В.В. Белобрагин

Социально-психологические особенности имиджа современного телеканала

Title: 
Socio-psychological features of the image of a modern TV channel
Год/Year: 
2018
Начальная страница/First page: 
135
Краткое описание: 
Статья посвящена актуальным социально-психологическим проблемам корпоративного имиджа современного телеканала. Представлена основная структура корпоративного имиджа как важной проблемы социальной психологии и смежных наук. Автор выделяет важное место проблемам и особенностям корпоративного имиджа современного телеканала, в том числе и профессионального имиджа телеведущего. Представлены авторские имиджевые типологии как современного телеканала, так и ведущего телеэфира.
Short description: 
The article is devoted to topical social and psychological problems of the corporate image of the modern TV channel. The main structure of the corporate image as an important problem of social psychology and related Sciences is presented. The author highlights the important place for the problems and peculiarities of the corporate image of the modern TV channel, including the professional image of the presenter. Presents the author’s image typology as a modern TV channel and presenter of the television.

Социально-психологические проблемы имиджа как социального стереотипа и результата социальных установок

Title: 
Sociopsychological problems of image as a social stereotype and the result of social attitudes
Год/Year: 
2018
№: 
1
Начальная страница/First page: 
131
Краткое описание: 
Статья посвящена актуальным социально-психологическим проблемам имиджа как социального стереотипа и результата социальных установок. Имидж рассматривается как социально-психологический феномен. Автор важное место отводит проблемам влияния социальных стереотипов и установок на социальное восприятие (перцепцию).
Short description: 
The article is devoted to actual sociopsychological problems of image as a social stereotype and the result of social attitudes. The image is viewed as a sociopsychological phenomenon. The author emphasizes the importance of the influence of social stereotypes and attitudes on social perception.

Актуальные проблемы психологии профессионального общения представителей шоу-бизнеса на примере звукорежиссеров

Title: 
Actual problems of psychology in the professional communication between the show-business representatives on the example of sound engineers
Год/Year: 
2016
Начальная страница/First page: 
30
Краткое описание: 
Статья посвящена актуальным проблемам психологии профессионального общения представителей музыкального шоу-бизнеса. Рассматриваются теоретические основы профессиональной деятельности представителей музыкальной индустрии, вопросы делового и профессионального общения, психологии шоу-бизнеса. Особое место уделяется влиянию вербальных и невербальных коммуникаций на профессиональные аспекты деятельности представителей музыкальной сферы.
Short description: 
The article is devoted to topical problems of psychology of professional communication between show-business representatives. The theoretical foundations of professional activity of the music industry’s members, and the issues of business and professional communication, psychology of showbusiness are considered. The special attention is paid to the infl uence of verbal and non-verbal communication in the professional aspects activities of the music sector’s representatives.
Subscribe to RSS - В.В. Белобрагин