Е.А. Хамраева

Когнитивистика как основа языкового обучения ребенка-билингва

Title: 
Cognitive science as fundamental language of bilingual child
Год/Year: 
2016
№: 
2
Начальная страница/First page: 
38
Краткое описание: 
Данная статья посвящена вопросам организации когнитивного обучения русскому, родному и иностранному языкам ребенка-билингва. Описание различных методических подходов позволяет качественно организовать проблему преодоления интерферентного влияния и обеспечить когнитивный (интеллектуальный) прирост.
Short description: 
The article is devoted to the problem of organization of cognitive teaching Russian, native and foreign languages of bilingual child. Description of different methodical approaches allows to efficiently organize problem of overcoming interferential influence and provide cognitive (intellectual) growth.

Деятельностный подход к обучению русскому языку в аспекте создания нового учебника

Title: 
Activity-related approach to teaching Russian Language in aspect of creation of a new textbook
Год/Year: 
2013
№: 
1
Начальная страница/First page: 
206
Краткое описание: 
Статья посвящена теории создания учебника русского языка в условиях изменения образовательных стандартов. В ней рассмотрены функции учебника, выявлены отличия от других видов и жанров учебной литературы. Исследуется потенциал новых подходов к обучению русскому языку.
Short description: 
The article is devoted to the theory of Russian language textbook creation on the conditions of modifi cations of educational standards. In this article some textbook functions are considered, differences from other types and genres of educational literature are revealed. The potential of new approaches to learning Russian is investigated.
Subscribe to RSS - Е.А. Хамраева