E.V. Zvonova

Символизация и метакогнитивное опосредование: продолжение культурно-исторической традиции

Title: 
Symbolization and Metacognitive Mediation: Sequel of Cultural and Historical Tradition
Год/Year: 
2014
№: 
1
Начальная страница/First page: 
34
Краткое описание: 
В статье рассмотрены когнитивное и метакогнитивное опосредование, символизация в процессе знаково-символической деятельности и образ мира как перспективы развития исследования познавательного процесса.
Short description: 
Cognitive and metacognitive mediation, symbolization in the course of the sign and symbol activity and the world image as the prospects of the research progress of the cognitive are considered in this article.

Формирование представлений о времени у детей дошкольного возраста

Title: 
Formation of ideas about time of preschool children
Год/Year: 
2011
№: 
1
Начальная страница/First page: 
113
Краткое описание: 
В статье рассматривается проблема исследования времени в психологии. Описаны психологопедагогические условия формирования представлений о времени у детей дошкольного возраста
Short description: 
The paper addresses the problem of tracking the time in psychology. The psychological and pedagogical conditions for the formation of representations of time of preschool children are described.

Содержание понятия «чувство культурно-исторического времени» в современной науке

Title: 
The meaning of concept “a sense of cultural-historic time” in modern science
Год/Year: 
2013
№: 
1
Начальная страница/First page: 
34
Краткое описание: 
В статье рассмотрено содержание понятия «культурно-историческое время» как сложной междисциплинарной категории, выступающей основополагающей константой соединения аффективного и когнитивного в познании человеком мира.
Short description: 
This article considers the meaning of the concept of “cultural-historic time” as a complex interdisciplinary category serving as a fundamental constant of unity of affective and cognitive in human’s cognition of the world.
Subscribe to RSS - E.V. Zvonova