Д.С. Тимошенко

Процессы слияния и поглощения на туристском рынке Российской Федерации

Title: 
Merge and absorption process in the tourist market of the Russian Federation
Год/Year: 
2010
№: 
2
Начальная страница/First page: 
180
Краткое описание: 
В статье рассмотрены основные тенденции процессов слияния и поглощения на современном туристском рынке Российской Федерации. Определены преимущества и недостатки процессов слияния и поглощения для российской экономики. Приведены примеры успешных объединений
Short description: 
The author considers the basic tendencies of merge and absorption processes in Russian tourist market. Advantages and lacks of processes of merge and absorption for the Russian economy are defined. Examples of successful associations are resulted

Современные проблемы государственного регулирования туризма Российской Федерации

Title: 
Contemporary problems of state regulation of tourism of the Russian Federation
Год/Year: 
2011
№: 
2
Начальная страница/First page: 
221
Краткое описание: 
В статье рассмотрены актуальные проблемы развития туризма как экономического сектора Российской Федерации, а также проблемы государственного регулирования индустрии туризма. Анализируются современные и инновационные механизмы взаимодействия основных субъектов отечественного туристского рынка. Приведены основные направления модернизации экономики туризма в России.
Short description: 
The article deals with topical issues of tourism as an economic sector of the Russian Federation, as well as problems of state regulation of the tourism industry. Modern and innovative mechanisms for interaction of the main subjects of the domestic tourist market are analyzed. The main directions of modernization of the economy of tourism in Russia are shown

Роль брендинга туристских дестинаций в формировании их конкурентоспособности

Title: 
The role of branding of tourist destinations in the formation of their competitiveness
Год/Year: 
2011
№: 
2
Начальная страница/First page: 
218
Краткое описание: 
В статье рассмотрены актуальные проблемы продвижения туристских дестинаций и формирования их брендинга. Рассматривается роль брендинга в повышении конкурентоспособности туристской дестинации
Short description: 
The article deals with topical issues to promote tourist destinations and the formation of their branding. Examines the role of branding in improving the competitiveness of tourist destinations.
Subscribe to RSS - Д.С. Тимошенко