|
Содержание |
|
Contents (ru) |
1 |
Карева Г.В. |
Применение цифровых технологий в будущей профессиональной деятельности студентов |
Kareva G.V. |
Th e Use of Digital Computer Technologies in the Future Professional Activities of Students |
3 |
Конюхова Е.Н. |
Когнитивно-содержательный компонент профессиональной устойчивости преподавателя высшей школы |
Konyukhova E.N. |
Cognitive and Content Component of Professional Stability of Higher Education Teacher |
15 |
Литвинова А.В. |
Профилактика поведенческих девиаций подростков в системе взаимодействия вуза МВД России и общеобразовательной организации |
Litvinova A.V. |
Prevention of Behavioral Deviations of Adolescents in the System of Interaction between the University of the Ministry of Internal Aff airs of Russia and General Education Organization |
27 |
Миронов С.А. |
Оценка современных технологий, используемых при организации проектной деятельности студентов педагогического колледжа |
Mironov S.A. |
Evaluation of Modern Technologies Used in the Organization of Project Activities of Pedagogical College Students |
35 |
Protsenko E.A., Goltsova T.A., Pavlova Yu.E., Zhivokina M.A. |
Gamifi cation as a Way of Organizing Foreign Language Teaching in Higher Education Institutions |
Protsenko E.A., Goltsova T.A., Pavlova Yu.E., Zhivokina M.A. |
Gamifi cation as a Way of Organizing Foreign Language Teaching in Higher Education Institutions |
43 |
Сапожникова О.Б. |
Оценка сформированности коммуникативных компетенций у студентов педагогических направлений подготовки |
Sapozhnikova O.B. |
Assessment of Communicative Competencies Formation among Pedagogical Students |
50 |
Сулейманова Р.Г., Магомедова У.А., Гадисова И.Г., Бартыханова Х.М., Керимгаджиева У.З. |
Функциональные состояния студентов при различных режимах обучения |
Suleymanova R.G., Magomedova U.A., Gadisova I.G., Bartykhanova Kh.M., Kerimgadzhieva U.Z. |
Functional States of Students under Diff erent Training Modes |
60 |
Трифонов И.А., Ядров К.П. |
Роль геймификации в системе внутрикорпоративной подготовки кадров |
Trifonov I.A., Yadrov K.P |
Th e Role of Gamifi cation in the System of Corporate Personnel Training |
69 |
Хмелькова М.А. |
Психологическая готовность субъекта педагогического труда к образовательным инновациям |
Khmelkova M.A. |
Psychological Readiness of Pedagogical Workers to Educational Innovations |
74 |
Шевырева Т.В., Дорошенко О.В. |
Информационно- коммуникационные технологии в работе с обучающимися с ограниченными возможностями здоровья |
Shevyreva T.V., Doroshenko O.V |
Information and Communication Technologies in Working with Students with Disabilities |
82 |
Юдина Е.И., Головятенко Т.А., Зеленина Н.М., Пашков В.М. |
Проблемы и перспективы реализации педагогической коррекции одаренных детей в общеобразовательной школе |
Yudina E.I., Golovyatenko T.A., Zelenina N.M., Pashkov V.M. |
Problems and Prospects for the Implementation of Pedagogical Correction of Gift ed Children at Secondary School |
90 |
Саранцева С.Г |
Самоэффективность как фактор профессиональной деятельности |
|
Self-Effi cacy as a Factor of Professional Activity |
98 |
Logina Т.V., Oreshina Е.E., Ionova M.A. |
Structure of Lexical and Semantic Field “Evil” |
Logina Т.V., Oreshina Е.E., Ionova M.A. |
Structure of Lexical and Semantic Field “Evil” |
104 |
|
Рекомендации авторам |
|
Recommendations for authors |
111 |
|
Содержание (англ.) |
|
Contents |
112 |